17.6.09

i talk..u listen

aku ada satu masalah komunikasi dengan nenek..kami memang tak boleh duduk bersembang atau bersemuka..aku tak tahu kenapa..dari kecik nenek duduk dengan kami adik beradik..aku the only cucu dia yang paling tak boleh ngam dengan nenek..pernah satu kali tu aku cakap dengan mama yang aku lagi sanggup tak balik rumah sebab tak mahu jumpe nenek..bukan bermaksud aku benci or tak suke tengok muka nenek..tapi aku nak elakkan dari membuat dosa..mana tak nye..tiap kali nenek panggil aku..aku mesti akan buat bunyi ni..*emmmcheee...* pastu nak tak nak je jawab bila dia soal aku..aku sayang nenek..tapi disebabkan nenek terlalu suka bercakap..aku jadi rimas..becakap benda2 yang aku tak suke..abis semua orang nenek panggil untuk dengar nenek bercerita..dari makcik2 aku..sampai la ke cina kontraktor yang renovate umah aku..ntah la..aku memang tak boleh rapat dengan orang bebel banyak2 ni..kat mata nenek..semua yang aku buat salah..aku tak tahu kenapa..tapi aku tak marah kat nenek..aku tahu dia sayang aku..sebab tu dia marah2..aku ni yang gile sebab tak mahu cuba berborak dengan nenek..entah la..aku tak pasti sampai bila aku nak baik dengan nenek.. =_=

tapi pagi tadi masa aku bangun tido..nenek tetiba tegur aku..nenek tanya *ko da ada boyfriend ke belum?..
aku jawab *huh??? tak de pun..nak mandi la nek...*
nenek cakap lagi *bagus la kalu tak de...nenek doa ko kawen dengan bangsa asing..melayu ni banyak yang tak betul..
aku jawab *ye la..nanti kita mintak brandon boyd datang minang...(terus masuk bilik air)
aku tahu nenek tak tahu pe yang aku cakap..dari dalam toilet aku dengar nenek cakap2 lagi..tapi aku biar kan...kan aku da cakap..nenek aku suka bercakap..hehe dalam hati tetibe aku teringat' orang selalu cakap yang mulut orang tua ni masin..untung2 dapat kot aku kawen dengan brandon boyd..
hakhakhak...

No comments:

Post a Comment