25.9.10

menjadi-jadi

terus terang aku cerita..aku tak peduli kalau orang yang aku kenal dapat jumpe blog aku ni..tak payah penat2 nak bandingkan ape yang aku update dekat facebook tu semestinya sama dengan ape yang tengah aku taip dekat blog ni..aku ni penipu besar, lagi besar dari ego sendiri..lagi banyak putar belit dari cakap terus dari hati....memang aku jahat, betul aku jahat..aku selalu cakap aku jahat dekat diri sendiri..sebab tu tuhan tak bagi aku meet mana2 kawan lagi...

normally bila aku tulis benda2 ni, dalam kepala aku cuba cari ayat yang paling tepat supaya yang membaca takkan terpikir yang aku ni sunyi sebab aku tak de partner lagi..tu paling2 aku risau sekali..aku tak de mood nak cerita pasal syok sendiri..konon2 sanggup tunggu sampai mati atau harap2 ade hati yang akan tersentuh bila tau pekara sebenar nanti..aku da 25 tahun..aku mula faham apa tu takut kehilangan 2 nyawa yang sanggup panggil aku ni darah daging mereka sendiri..

kalau dulu aku tolak semua cakap mereka tapi sekarang aku cuba dedicate life yang ada untuk mereka..bukan sebab aku tak de choice atau terpakse choose, tapi semua sebab aku perlu restu mereka..percaya la even kau kate benda yang kau buat tu untuk kebaikan diri sendiri, tapi tanpa restu dua orang tua tu..jangan harap hajat kau yang konon2 nye baik tu termakbul dan tak kan makan diri..

berjuta-juta orang sanggup mati untuk kekasih hati..untuk ibubapa pulak berapa orang yang atleast..atleast la, cuba buat mereka senang hati?

tak payah la jawab..tapi sama2 cuba buat.."

No comments:

Post a Comment