2.11.09

muka melayu tapi pelat cina.

ade satu orang tua ni..orang panggil dia mat tenyok (rintitan kegagalan dia nak sebut "tengok" jadi "tenyok" time kecik2 so orang panggil dia mat tenyok) mul2 aku rasa macam kesian tengok dia sebab dia ni da tua (umur da 50 sbenaunye)..kerja tak de..budak2 baya aku cakap aku engko je dengan dia..orang cakap dia dari muda jadi gigolo pada orang putih yg banyak travel kat melaka ni..tadi time bedal bekfes adik aku (padan muka sape suruh bgun tghari bute) aku teringat kat ayat dia time bulan pose tu ari..
" gua bukan tak mau puasa...bila puasa perut wa sakit..nanti kena gastrik (tune org baba cakap)
pastu aku pun cakap..
"chaitt...alasan!
then dia jawab lagi
*eh!..ni semua bukan wa mintak..ni semua tuhan kasi..kalau betul DIA mau semua orang wajib puasa..pe pasal dia kasi wa sakit time orang kena puasa? so salah siap sekarang? (dengan tangan2 dia becakap)
pastu..
pastu..
pastu...

aku biar kawan kedai layan dia..
aku? baik lipat baju dari layan si bangang ni becakap..da tua2 pun bodo!!

*bukan tak mau lawan balik tapi da kate pun mat tenyok..kita tenyok je la time duit apf dia abis..pandai le nanti dia nak pose...


5 comments:

  1. melaka kat mane beb?
    gua pon dekat melaka jugak hahahaha...
    meh sini gua nak berkenalan dengan mat tenyok..


    gua link lu sebab lu org melaka hahaha..

    ReplyDelete
  2. uih. kesian si tua tu. heheehe.

    kirim salam kat adik lu! (laki ke pmpuan ?)

    ni buat wa nak tinyuk tv ni. hehehe.

    ReplyDelete
  3. wahahaa..

    kalo psl tengok2 nie teringat member aku sebut 'tengak'

    hahaa..pelat org bote.

    ReplyDelete
  4. mael-melaka? tak silap lu suke bace peta kan?

    oranglidi-kesian sebelum kenal r..da kenal nak hempuk je..

    meor-bote tu mende?

    ReplyDelete
  5. org bote...

    bote tu satu tempat kat perak nun..

    mmg pekat pure loghat dier!

    ReplyDelete