11.5.09

nasi dan saya

hari-hari kita makan nasi...
satu hari tak makan' kita cakap ok..tak pe...besok boleh makan lagi...
dua hari tak makan' kita cakap tak pe...tak kisah pun...mee kan ade..
tiga ari tak makan' kita mula rasa tak kenyang walaupun da makan 12 bundle roti...
empat hari tak makan nasi' kita mula cakap yang badan kita da kurus sebab tak makan nasi..
lima hari tak makan kita cakap tak pe..after a week kita mesti dapat lupa pasal nasi...
hari keenam tak makan nasi..kita cakap..tak sabar nak tunggu next week sebab nak makan nasi sekali dalam a week...
hari ketujuh tak makan nasi kita cakap..aku pasti berjaya..tak mau ingat pasal nasi langsung da pasni...
dan hari kelapan pun tiba...kita tengok nasi ade depan mata...panas sebab baru keluarkan dari rice cooker..ade asap2 putih atas nasi tu..tambah dengan lauk sambal ikan bilis..ade pulak ikan goreng panas dalam tu..sayur khailan dengan kicap tersusun atas meja...fikir punya fikir...
diam je bila depan meja makan...
nak makan ke tak mau...
hati cakap....makan sikit je....
nafsu cakap...lu bodoh kalau tak makan nasi.....
mula confius..nak makan ke tak mau...
nasi-nasi mula menjerit mintak kena makan..
fikir..fikir...fikir...
kebaikan kalau makan nasi...
tak terlepas jugak fikir pasal keburukan kalau tak makan nasi..
.......
....

sebenarnye ape aku cuba jelaskan kat sini?
aku rindu kat ed..tapi aku da janji dengan diri sendiri..takkan cari atau ambil tahu pasal dia lagi...abis sume pasal dia aku buang..delete semua benda..x de sources nak stalk dia lagi sekarang ni..aku tahan diri fikir pasal dia macam cara aku tahan diri dari cari nasi....nasi tu makanan ruji..dari kecik da didik mesti makan nasi..satu kemestian walaupun mula-mula kita fikir yang nasi tu boleh ganti dengan roti..mee..kurma..kismis doa..dan lain-lain lagi...tapi! da kata makanan ruji...mana boleh suka-suka nak tukar resepi...
dan pasal ed..aku rindu dia..da ari-ari mesti nak dengar suara..mesti nak sms...mesti nak ym..mesti nak jumpe..tapi dia bukan la sepinggan nasi...dia bukan la makanan ruji..
kesimpulannye?????????
fikir...fikir lagi...

nasi ialah makanan ruji....
hati ni lebih senang kalau kita makan je nasi tu...

INSYAALLAH....one day nanti...
harap-harap aku dapat pindah kat kuwait..hari-hari makan roti plak pasni ni..
amin..

No comments:

Post a Comment